Bu içerik 3 yıl önce eklendi.
Bu sebeple içerik güncelliğini yitirmiş olabilir.

Biraz geç de olsa, oynayıp bitirebildim nihayet Bioshock Infinite’i. Oyuna başlamadan önce çok fazla kötü şey duydum oyunla ilgili. Fakat oynadığımda bu kötü eleştirilerin çok da yerli olmadığını düşünmeye başladım.

Oyunu oynayan bir çok kişi hikayenin karışık olduğunu söylüyordu; bu yüzden kısa bir açıklama yazısı yazmak istedim. Maksat, sıcağı sıcağına oyunda gördüğüm detayları size verip, oyunu oynarken atladığınız detay varsa görmenizi sağlamak. Çünkü gerçekten çok güzel bir hikayesi var oyunun, en ufak bir detayı bile atlamak ziyankarlık olur.

Yazı ağır spoiler içerkemtedir. Oyunu oynamadıysanız ve oynamayı düşnüyorsanız hemen çarpı butonuna basın, hatta direkt fişi çekin, sigortaları kapatın falan. Ayrıca bu açıklama DLC’leri içermiyor, sadece ana oyunu kapsıyor.

Başlamadan önce oyundaki temel kavramları ve kişileri anlatarak giriş yapmak istiyorum.

Columbia:

Oyunun geçtiği, gökyüzünde öylece duran şehir. Zachary Comstock (nam-ı değer Peygamber) tarafından kurulan bu şehrin uçmasını sağlayan mekanizma Rosalind Lutece tarafından, 1893 yılında oluşturuluyor. Bundan sonra, Columbia, Amerika Birleşik Devletleri’ne bağlı bir eyalet olarak hayatında devam etti.

1901 yılında, Boxer İsyanı sırasında, Amerika’nın rehin aldığı Çinli siviller, Columbia tarafından yoğun bombardmana tutuluyor. Bu olaydan sonra Amerika Birleşik Devletleri, Columbia’nın sadece bir şehir değil de, devasa bir savaş gemisi olduğunu farkediyor. Tabi bu duruma tepkiler o kadar büyüyor ki, Columbia 1902 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nden ayrılmak zorunda kalıyor. Bu tarihten sonra A.B.D’de kimse Columbia’dan haber alamıyor. Şehir gökyüzünde yükselip gözden kayboluyor.

Sodom:

Columbia’nın (daha çok Comstock’un), yeryüzü için kullandığı tabir. A.B.D.’nin Columbia’yı reddedişinden sonra Comstock, Sodom’u günahkarlarla dolu diyar olarak anmaya başlamıştı ve Sodom’u ateşler içinde bırakmayı kendine amaç edinmişti.

Zachary Comstock (Peygamber):

Columbia’nın kurucusu ve yöneticisi. Ayrıca Columbia halkının kutsal gördüğü peygamber. 1874 doğumlu. Hakkında detay vermiyorum şimdi, zaten yazının ilerleyen kısmında oyunun hikayesini anlatırken tüm detayları açıklayacağım.

Booker DeWitt:

Esas oğlan. Oyunda kontrol ettiğimiz kişi. Oyunun başında bir abi gelip “Kızı bize getir, borçlarından kurtul.” diyor. Biz de bir kayığa atlayıp kızı getirmeye gidiyoruz. Aslında tüm oyun bunun üzerine kurulu; “Kızı getir, borçlarından kurtul.” Oyunu bitirene dek öğrenemediğimiz bir gerçeği, ben daha yazının başlarından söylemek istiyorum. Comstock ve DeWitt aslında aynı kişilerin farklı evrendeki halleri. Bunu hikaye kısmında açıklayacağım.

Elizabeth (Kuzu):

Bu da esas kızımız. 1893 doğumlu (oyun sırasında 19 yaşında) olan Elizbeth, babası Comstock tarafından Abide Adası’ndaki bir kulenin içine hapsedilmiş. Songbird isimli kocaman mekanik kuşumuz ise onun gardiyanı… Babası bir gün, Elizabeth’in Sodom’a ateş yağdıracağını bekleyerek, o güne dek orada onu izliyor ve üzerinde deneyler yapıyordu.

Columbia halkı da, peygamberin kızı, kendilerinin yol göstericisi ve Sodom’un gelecekteki yıkıcısı olarak görüyordu Elizabeth’i. Kuzu lakabı da buradan geliyor zaten.

Bir çok yeteneği var Elizabeth’in. Resim yapmak, dans etmek, kilit açmak, şifre çözmek… Kendi deyimiyle; insanın bol vakti ve bol kitabı olduğu zaman, her şeyi yapabiliyor. Ayrıca tam anlamıyla Paris hastası bir kız Elizabeth.

Vox:

Columbia’da, Comstock’un ırkçı yönetimine karşı ayaklanan bir örgüt. Columbia’nın büyük çoğunluğu tarafından terör örgütü olarak varsayılan bir topluluk. Bu topluluk Daisy Fitzroy isimli kadın tarafından yönetiliyor.

Rosalind & Robert Lutece:

Oyunda beni en çok etkileyen karakter bunlardı. Hikayeleri, oyundan bağımsız apayrı bir hikaye gibi, çok güzel tasarlanmış gerçekten. O yüzden bu yazıdaki belki de en uzun kısım bu kısım olacak muhtemelen.

Rosalind Lutece, az önce bahsettiğim gibi; uçan şehir Columbia’nın uçmasını sağlayan mantığı geliştiren kişi. Quantum fiziği üzerine yoğunlaşmış bir bilim kadını kendisi. Bu çalışmaları sırasında, paralel evrenlere kapı açmanın bir yolunu keşediyor Rosalind. Bu sırada da başka bir evrende, kendisinin erkek doğmuş olan versiyonuyla tanışıyor. Yani aslında Rosalind ve Robert, aynı kişilerin farklı evrende yaşayan halleri. X kromozomu yerine Y almış olan Robert da quantum fiziği üzerine yoğunlaşmış bir bilim adamı olmasına rağmen; diğer evrendeki kardeşi (aslında kardeş olmasalar da Lutece Kardeşler olarak anılıyorlar, ikiz kardeş) kadar başarılı olamamış.

1909 yılında, ikisi de ölü ilan ediliyor. Aslında, Comstock’un öldürme çabası kısmen başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Lutece kardeşler mümkün olan tüm ihtimalleri yaşayan, tüm paralel evrenlere saçılmışlardır. O yüzden bir orada, bir burada karşımıza çıkmaktadırlar.

İnsanlar paralel evrenler arasında sıkıştığında, eğlence anlayışları da çok farklı oluyor tabi ki. Mesela yukarıdaki resimde, oyunun başlarında yaşadığımız bir yazı tura sahnesini göreceksiniz. Oyunun başında bu sahneyi tam olarak anlamak mümkün değil. Bir para atmanızı istiyorlar sizden. Rosalind yazı geleceğini iddia ederken, Robert tura geleceğini söylüyor. Ve önceki 122 seferde olduğu gibi 123. seferde de tura geliyor. Oyunu ilk oynadığınızda muhtemelen bunu diğer insanların attığı paralarla oynanan bir oyun sanmışsınızdır. Fakat bu diğer paralel evrendeki Booker DeWitt’lerin attığı paranın sonuçları.

Haklarında anlatılacak daha çok şey var; ama hikayeyi anlattığım kısımda değineceğim onlara da.

Bu kadar şey anlattıktan sonra hikayeye geçebilirim. İki ana paralel evrenimiz var. Bunları kronolojik sırayla anlatacağım. Birinci evrenimiz Booker DeWitt’in evreni, ikinci evren ise Comstock’un evreni.

1874 yılında Booker ve Comstock farklı evrenlerde doğuyor. Comstock doğduğunda adı Booker DeWitt. Aynı kişiler neticede. 1890’lı yıllarda iki Booker da savaş alanında büyük katliamların yapılmasına ön ayak oluyor. Bu sebeple ikinci evrendeki Booker, vaftiz edilerek yeni bir hayata başlamak istiyor. Vaftiz sırasında Zachary Comstock ismini seçiyor ve bu isimle yeni bir hayata başlıyor. Columbia’nın yapılışı ve A.B.D.’den ayrılışı yaşanıyor. Bu sırada Comstock, Columbia’nın liderliğini ve peygamberliğini yapıyor. Rosalind Lutece’in keşfettiği boyutlar arası geçiş yeteneğinin onu erken yaşlandırdığını farkettiğinde ise; Sodom’u ateşlere boğma hedefine ulaşmayacağından korkmaya başlıyor.

Bu sırada birinci evrendeki Booker ise evleniyor ve 1893 yılında bir çocuk sahibi oluyor. Doğum sırasında eşini kaybediyor, fakat güzeller güzeli bir kızı oluyor. Adını da Anna koyuyor. Fakat diğer evrendeki Booker gibi vaftiz edilmediği için, savaştaki günahlarının acısı ile yaşıyor. İkinci evrendeki ikizi ile tanışmış olan Robert Lutece, Comstock’un emriyle Booker’ın ofisine gidip “Günahlarının silinmesini istiyorsun. Kızı ver, borçlarını silelim.” diyor. Yani Anna’yı onlara vermelerini istiyor. Çünkü Anna, Comstock ile (daha doğrusu Comstock’un 1.evrendeki hali ile) aynı genleri taşıyor. Yani boyut kapıları yaratma yeteneğine sahip olmalı. Comstock onu alıp kendi kızı olarak yetiştirecek ve kendisi öldüğünde Sodom’u yakıp yıkmasını sağlayacak. Bu amaçla birinci evrendeki Anna’yı alıp ikinci evrende büyütmek istemektedir. Kendi çocuğu olmadığı için Anna tek yoldur.

Birinci evrendeki Booker, bu teklifi kabul eder. Robert Lutece, Anna’yı alıp ikinci evrene geçirmek üzereyken, Booker pişman olur ve kızını almaya gelir. Fakat geç kalmıştır, Comstock kızı ikinci evrene çeker ve Rosalind Lutece’e boyut kapısını kapatmasını söyle. Bu çekiştirme sırasında kapı kapanır ve Anna’nın serçe parmağı birinci evrende kalır. Ama diğer vücudu ikinci evrene geçmiştir.

İkinci evrende Comstock, Anna’yı Abide Adası’na kapatıp üzerinde deneyler yapmaya başlamıştır. İsmini de Elizabeth olarak değiştirmiştir.

Bu sırada birinci evrende Booker, yaptığın şeyin vicdan azabıyla 19 sene geçirmektedir. Sağ elinin üstüne, yaptığı şeyi unutmamak için kızının baş harfleri olan A.D.‘yi kazımıştır.

İkinci evrende ise Comstock’un karısı, birden bire ortaya çıkan kız çocuğundan kıllanmaya başlamıştır. Başlarda çocuğun annesinin Rosalind Lutece olduğunu düşünse de, sonralarda olayın boyutlarının farklı olduğunu anlamaya başlamıştı. Bunu farkeden Cumstock, karısını öldürüp, suçu Columbia’da terörist grup olarak bilinen Vox’un yöneticisi Daisy Fitzroy’a atmıştır.

Ayrıca Comstock’un planlarını keşfeden Lutece Kardeşler’in deneyi, Comstock’un emriyle sapote edildi. Amaç ikizleri öldürmekti. Ama bu çaba onların tüm paralel evrenlere yayılmasına sebep oldu. Her zaman diliminde yaşayıp, aslında hiç birinde var olmayan iki insana dönüştüler. Fakat Comstock’un planını keşfettikleri için, bunu düzeltmek için bir şeyler yapmak istiyorlardı. Özellikle bu işin içinde kendi parmakları da olduğu için, bu işi düzeltmek onlar için önemliydi.

Bu yüzden Robert Lutece, 1912’de yine Booker’in ofisine gelir ve “Kızı getir, borçlarını silelim.” teklifini yapar. Tabi Booker, bahsi geçen kızın kendi kızı olduğundan haberdar değildir. İşe koyulur. Oyunumuz da tam olarak burada başlar. (Evet bu kadar şey anlattım ama oyun henüz yeni başlıyor. )

Birinci evrende Booker, Lutece kardeşlerle birlikte(o zamanlar tanımıyoruz tabi kim olduklarını) kayığa atlayıp, kendisini Columbia’ya götürecek aracın olduğu yere doğru yol alır. Bir roket içinde Columbia’ya çıktıktan sonra, görevinden habersiz bir şekilde Elizabeth’i aramaya başlar. Fakat Comstock, onun geleceğini tahmin edip, Columbia’ya karşı onu bir düşman olarak göstermiştir bile. Kuzu’yu çalmaya çalışan yabancı çoban olarak adı çıkan Booker’ı tanımaları için sağ elindeki AD harfinin yeterli olacağını yaymıştı Comstock. Ve öyle de oldu; elindeki harfler yüzünden hemen tanınan Booker, Columbia askerleir tarafından öldürülmeye çalışıldı.

Fakat başarılı olmadı Comstock’un bu planı. Booker, Elizabeth’i kurtarmayı başardı. Elizabeth’in isteği üzerine, Booker ve Elizbeth, Comstock’u öldürmek için onun evine gitmeye karar verdiler. Fakat eve girmek üzereyken, Songbird tarafından yakalanırlar. Songbird tam Booker’ı öldürmek üzereyken, Elizabeth teslim olur. Booker’in öldürülmesini engellemek için Songbird’e kendisini Comstock’a götürmesi için izin veriyor.

Booker, Elizabeth’i kurtarmak için Comstock’un evine gidiyor. Beklenmeyen bir kar yağışıyla şaşırıyor Booker. Bunun sebebi, Elizabeth’in Booker’ı geleceğe getirmiş olması. Tam emin olmasak da; 1983-1984 civarı bir zamanda buluyoruz kendimizi. Elizabeth yaşlanmış, ve Comstock’un beklediği gibi Sodom’u ateşlere boğmaktayken bizden yardım istiyor. Benden geçti, ama geçmişe gidip diğer Elizabeth’leri kurtarabilirsin diyor bize. Buradaki asıl olay şu: Booker’in diğer evrenlerdeki122 versiyonu Elizabeth’i kurtarmaya çalışırken başarısız oluyor ve ölüyor. Son kalan ise bizim yönettiğimiz Booker. Elizabeth, denese onun da başarısız olacağını bildiği için direkt geleceğe taşıyor onu. Ve ona bir kağıt veriyor, git ve onu kurtar. O nasıl okunacağını bilir diyor. Booker’i 1912’ye geri yolluyor.

Booker, Elizabeth’e kağıdı veriyor. Bu kağıdın Songbird’i kontrol edecek notalar olduğunu çözüyor Elizabeth çok geçmeden. Aslında bu notaları daha önce de görmüştük. Lutece kardeşler, düşen zeplinimizden çıktığımızda piyano ile bu notaları çalıyorlardı. Ve şu cümleyi söylemişlerdi “Notalar doğru, fakat enstruman yanlış.”

Booker ve Elizbeth, Songbird’i de kontrol ederek, Comstock’u öldürüp, Elizbeth’in gücünü dizginleyen Siphon’u (Abide adasındaki makine) yıkınca; Elizbeth tüm evrenleri görmeye başladı. Booker ile birlikte, Comstock’un doğduğu ana gidip onu öldürmeyi planladılar.

Bunu yapmak için, Elizabeth’in açtığı bir yırtıktan deniz fenerleriyle dolu bir yere geçtiler. Aslında bu deniz feneri; en başta Booker’in birinci evrenden, ikinci evrene (Columbia’ya giderken) geçmesini sağlayan deniz ferinin aynısıydı. Bu deniz fenerlerinin kapıları, farklı evrenlere açılıyordu aslında. Bu deniz fenerlerinden de 122 adet olduğuna dair bir rivayet olsa da; kesin olarak bilinmiyor kaç tane olduğu.

Elizabet tüm evrenleri görünce, Comstock’un aslında Booker’ın diğer evrende vaftiz edilmiş hali olduğunu gördü. En sonunda da vaftiz anına gidip, diğer paralel evrendeki Elizabeth’ler ile birleşerek Booker vaftiz olmadan önce onu öldürdü. Bu sayede Comstock doğmadan önce öldürülmüş oldu. Tabi Booker ölünce, Elizabeth de hiç doğmamış oldu.

Bitti.

Hata ya da eksik görürseniz uyarın, hemen düzeltirim. Ana hikayenin dışına çıkmadan temel detayları açıklamaya çalıştım, umarım başarılı olmuşumdur.

 

KınıX

This article has 21 comments

  1. Ahmet Çetin

    Süper anlatım şu doğru nota yanlış enstürmanı çözememişdim

  2. muhammet

    Üstat mükemmel olmuş aklımdaki çoğu boşluğu doldurdun ayrıca bu kadar uzun bir konuyu bu kadar kısa ve anlaşılır yazman beni çok etkiledi tekrar teşekkürler

  3. KınıX

    Ben teşekkür ederim, birilerinin aklındaki boşlukları doldurabildiysem ne mutlu bana :)

  4. zıtır

    benim anlayamadığım tek nokta
    Bu yüzden Robert Lutece, 1912’de yine Booker’in ofisine gelir ve “Kızı getir, borçlarını silelim.” teklifini yapar. Tabi Booker, bahsi geçen kızın kendi kızı olduğundan haberdar değildir. İşe koyulur. Oyunumuz da tam olarak burada başlar.
    elemanımız booker iken kızı hep olmak zorunda çünkü comstock halinde bir çocuğu olmayacak fakat burdaki bölümde kızı getirmelerini söylüyor yani 19 yıl sonra.Booker elizabethin kızı olmadığını nasıl bilmeiyor.bunun dışında hikayeyi çok güzel özetlemişsin eline sağlık.

  5. KınıX

    Açıkçası o detay hakkında benim de bilgim yok. Ama aradan 19 yıl geçtikten sonra bir çok şeyi net hatırlayamıyor (sebebini bilmesem de).
    Bir insan Colombia gibi bir yeri öğrenip de unutabilir mi? Ya da kendi kızını unutabilir mi? Bir sebepten ötürü bir çok şeyi net hatırlayamıyor.

  6. zıtır

    araştırdım ben biraz bu ikiz kardeşler diye geçen lutece kardeşler durumu düzeltmesi için hatıraları yavaş yavaş silinmiş olan bookera birkaç yeni hikaye yedirme tarzı bişeyler yapıyor.Yani bu kızı getir borcunu silelim olayındaki annayı kendi kızı değilde herhangi bir kız olarak bookerın hafızasına yerleştiriyolar.Bookarde artık bir yerden sonra kızı olduğunu unutuyor ve elizabeth adında kurtarılması gereken bir kız olarak görevini alıyor.Zaten ara ara oyunun sonlarına doğru bookerda bazı yerlerde ve olaylarda hatırlıyorum ordaydım tarzı sözler söylüyoar falan.Ayrıca oyunun bir sahnesinde elindeki damganında bir lanet falan olduğunu düşünüyor kızını hatırlamak için yaptığını unutmuş durumda.Oyunun hikayesi ayrı karışık anlatması ayrı. :D Özetle lutece kardeşler elizabethin gelecekte ne olacağını gördükleri için bu olaya engel olmak istiyolar ve bookera sürekli kızı kurtartmayı denetiyor.Sadece bir evren hariç diğer tüm evrenlerde booker başarısız oluyor ve her denemesinden sonra hafızası yavaş yavaş siliniyor diyebiliriz.Silinirkende hafızası yeni hatıralar oluşturuyor ve bu oluşturma sırasında lutece kardeşler kızı getir borcu sil hatırasını canlandırıyor bookerın kafasında.Umarım anlatabilmişimdir biraz uzun oldu :(

  7. Anıl Orhan

    abi herşeyi anladım zaten oyunu bitirdim hikayeden eksikler kaldı aklımda işte anladım hepsini ama bu booker ın borcu neden bitmio adam bebeğini veriyo borcunu silmeleri için ama o yetmio 19 yıl sonra elizabethi getir borcunu silelim diyorlar ne borçmuş kardeşim bi bitmedi gitti

  8. Arman

    Çok güzel bir açıklama olmuş.DLC’lerin de detaylı açıklamasını yapmayı düşünür müsünüz?

  9. KınıX

    Borcu bitiyor. İlk borcu manevi bi borç zaten, 19 yıl sonraki olaysa maddi bir borcun ödenmesi ile ilgili. Anna’yı vererek ölümlerin ve gaddarlığının unutulmasını sağlıyor. (vaftiz falan)
    Sonra Elizabeth için gittiğinde ise maddi bir borcun ödenmesi için bir iş yapıyor.

    DLC’leri açıklamayı düşündüm, ama eski oyunlara çok iyi hakim olmak lazım (özellikle Bioshock 1). O kadar detaylı bilgim yok ilk oyunla ilgli, o yüzden dlcleri yarım yamalak açıklamak istemedim. Ama tekrar Bioshock 1’i bitirme fırsatı bulursam komple seriyi, DLC’lerle birlikte özetlemeyi istiyorum. Çünkü her şey birbirine bağlı aslında.

  10. Machiavelli

    sayfayı direkt favorilere aldım. elinize sağlık. oyunu dün bitirdim. siz de bütün boşlukları doldurdunuz. tr yama ile çok güzel gidiyor oyun bu arada.

  11. Demirap

    Ben hayatımda böyle oyun oynamadim kalbim agriyor oyunu şimdi bitirdim helal olsun adamım sende müthiş ozetlemissin bi de böyle bildiğiniz başka oyun varmi varsa yazar misiniz not (xbox360) oyuncusuyum mail: [email protected]

  12. KınıX

    Bu oyunla aynı kulvarda pek oyun yok. Ama benim çok benzettiğim bir oyun var; Dishonored. Onu da beğenmiştim, bakabilirsin.

  13. Arda

    açıkçası elizabeth’in babasını neden boğduğu kısmı anlamadım başka bi çıkarı yok mudu ? :( sonunda bütün ana karakterlerin öldüğü bi oyun ne kaydu bana be… dlc leri de oynayacam steamden almıştım sizce ilk bioshocku mu bitiriyim yoksa dlc lerden devam etsem de olur mu ?

  14. Sinan

    Guzel bir anlatim olmus yalniz cumlelerinin hepsi ayni zamanda olsaymis daha iyi olacakmis. Yani bazi yerlerde genis zaman bazi yerlerde gecmis zaman kullanmissin dikkat edersen. Konu ile ilgili degil ama imla kurallari ile ilgili yorum yaptim, olsun.

  15. lethean

    aslında bir çok yanlış var daha doğrusu eksik var ama hiçbiri tam olarak seneryoyu etkilmiyor fakat biri anna yeniden doğdu credit kısmını itirdiysen görürsün herşey başa alındı sadece coomstock yok ama her şeyi bilen 3 kişi kaldı ilki lutece kardeşler diğeri ise aıl elizabeth ölmedi çünkü zaten sonsuz güce sahip oldu daha doğrusu oyun bizi merakta bırakmak için şöyle birşey yaptı son kısımda her notada bir elizabeth yok oldu ama son elizabeth yok olmadan önce ekram karardı ve son nota çaldı ben elizabeth in ölmediğine inanıyorum yani ilkin anna nın değil

  16. lethean

    kinix kardeşim dlc yorumlamak için 2. oyunu oynamanada gerek yok farklı bir ekip geliştirdi 2. oyunu seneryo alakasız yani ama oyun olarak en güzeli 2 3 ün seneryosu güzel ama bir oyunun seneryosunun güzel olması oyununda güzel olmasını sağlamıyor oyun boştu bir grafik bir seneryo o kadar diğer konularda in aşığısında

  17. KınıX

    Bu yazıyı yazdığımda dlcleri henüz oynamamıştım. 2 ile alakalı olmasa da 1.oyun ile bağlantılı aslında dlcler.

  18. tanngniost

    Hocam benim kafama şu takıldı oyun biterken alternatif evrenlerdeki Elizabeth’ler teker teker gözden kayboluyor fakat bizim evrendeki Elizabeth hala ordayken ekran kararıyor oyun bitiyor. O kısmı anlayamadım bi fikrin varmı?

  19. KınıX

    O kısım oyuna ek olarak çıkan DLC hikayelerinden birisinde açıklanıyordu aslında. Paralel evrenlerde 1 Cumstock kalıyor, o yok olmadığı sürece o son Elizabeth yaşamya devam ediyor.

  20. Murat GÜNEY

    Geçmişi unutma olayı “Planescape Torment” adlı oyundakine benzer şekilde işlenmiş. O oyunda da “Nameless One” adlı baş karakterimiz ölümsemekle lanetleniyordu. Her ölümünden sonra tapınak gibi bir yerde tekrar diriliyordu, her ölümünden sonra da geçmişini ve kendini azar azar unutuyordu… Vücudunda yer alan bir çok dövme ve yazının ifade ettiklerini ve geçmisini oyunda ilerledikçe yavaş yavaş öğreniyordu.

    Buradaki geçmişi unutma olayı paralel evrenledeki De Witt’lerin ölümlerine bağlanmış gibi görünüyor. Yani 122 paralel evrendeki De Witt’ler hazfızanın 122 parçası gibiymiş de onlar öldükçe bu parçalar da yok oluyormuş gibi…

Leave a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir