Bu içerik 6 yıl önce eklendi.
Bu sebeple içerik güncelliğini yitirmiş olabilir.

Son günlerde daha net farkına vardığım bir durum var; yerli dizlerin kalitesindeki düşüş.

Şimdi çoğu kişi karşı çıkacak buna. Ama düşünün; aşağıda isimlerini verdiğim dizilerin bazıları 15-16 yıllık, ama yine de ismi duyar duymaz “Vaaay, güzel diziydi lan, ne izlerdik.” gibi tepkiler veriyoruz. Ama günümüz dizilerinden hangisi 3-4 yıl sonra hatırlanıyor olacak ki sizce?

Mesela en basit örneği vereyim. Daha 6 yıl bile geçmedi üstünden; aynı anda milli maç olmasına rağmen açık ara reyting birincisi olan bir dizi vardı. Hatırlayabildiniz mi? Hani Özcan Deniz oynuyordu? Hala mı gelmedi isim aklınıza? Nurgül Yeşilçay?

İşte bundan bahsediyorum, milli maçı solda sıfır bırakan bir dizi bile 5-6 yılda silinebiliyor bu ülkede akıllardan. Ama bazı diziler de var ki, üstünden 15 yıl geçse bile akılda kalabiliyor. Bu arada az önce bahsettiğim diziyi hatırlamayanlar varsa söyleyeyim; Asmalı Konak. İlla ki hatırlayan çok insan vardır, ama hatırlamayanlarla kıyaslanamazlar bile bence sayı olarak.

Neyse, çok uzatmadan bu kadar unutkan bir topluma bile kendisini yıllar sonra hatırlatabilen o “unutulmayan yerli diziler” listemi paylaşmaya başlıyorum. Tabi ki bu kişiden kişiye değişir, ama en azından benim için en unutulmayanlar bunlardır.

 

7- Ruhsar:

Aslında bu listeye alıp almamakta tereddüt ettim Ruhsar’ı. Ama sanırım o da eski dizilerden en akılda kalanlardan birisi.

1998-2001 arasında yayınlandı. Fatih SOLMAZ ve Gani MÜJDE’nin kaleminden çıkan bir senaryoya sahip olması sanırım akılda kalıcı olmasının tek sebebi. Gerçekten eğlenceli ve güzel bir diziydi.

Jeneriği için: Tıklayın

 

6- Bizimkiler:

Çocukluğumdan hayal meyal hatırladığım bir dizi. Yayına 1989’da başlayıp (oha lan benden daha eski bu dizi :D ), 2002,’ye kadar devam etmiş.

Çok da mükemmel bir dizi miyidi, tartışılır. Ama en azından hala repliklerini bir yerde duysak eminim hatırlarız hemen. “Kırarım boynuzlarını iblis”, “Cıvık, müdürüm, afedersin”, “Benim adım Cemil”, “Nayn Davut!”, “Höyt dunkof!”, “Vatandaşa cart curt yok”…

Kadrosunun bir kısmı ne yazık ki günümüzde hayatta bile değil. Ama anılası bir diziydi bence. Sarhoş Cemil’in dedikodularından, kapıcı Cafer’in kuşuna kadar geniş ve hoş bir kadrosu vardı. Dizideki Ali, zaten izleyicilerin elinde büyümüştür resmen. :)

Şu de jeneriği: Tıklayın

 

5- Süper Baba:

1993-97 arasında yayın yapmış bir diğer dizi. İçten ve sıcak bir diziydi, tam olarak senaryoyu hatırlayamasam da parça parça hatırladığım kısımlardan bile bunu çıkartabiliyorum rahatlıkla. ‘Baba’ kelimesini çok güzel bir şekilde irdeleyen bir diziydi bence.

Ayrıca Yeni Türkü’nün elinden çıkan mükemmel bir jenerik müziği vardı ki filmi hatırlamayanlar bile bence onu hatırlayacaktır: Tıklayın

 

 

4- Kaygısızlar:

1994-98 arası yayınlanan, yayınlandığı süreç içinde 4 farklı kanal gezen hoş bir aile dizisi.

3 karısı ve 36 çocuğu olan Ordu’lu Memnun’un, İstanbul’daki asker arkadaşı İsmail’in yanına gelmesiyle başlayan mükemmel bir absürt-komediydi. Türkiye’de şu ana kadar yayınlanmış bir çok komedi dizisi ile kıyaslamak bile hakaret olur bence bu diziye. Senaryosu ve kadrosuyla yıllar sonra bile bir çok kişinin gülerek hatırladığı bir dizi olmayı hakediyor bence.

Bu da jeneriği: Tıklayın

 

3- Ayrılsak da Beraberiz:

Diğer dizilere göre daha yeni sayılabilecek bir dizi aslında bu. 1999-2004 arasında yayınlanan, birbiriyle boşanan fakat sahip oldukları evi paylaşamadıkları için aynı evde kalmaya devam eden bir çiftin hikayesi.

Araya çekilen paravan, kapı zillerinin bile farklı oluşu, Hurinur ile Mehveş’in didişmeleri, Laptop Recai, Muhittin’in icatları, Gündüz’ün o soğuk espirileri…

Bunları gerçekten unutmak zor bence. Şimdi bulsam şimdi bile izleyeceğim bir diziydi. Aynı şekilde jeneriği de dizi kadar güzeldi: Tıklayın

 

 

2- Sıdıka:

Tam olarak hangi yılda yayınlandığını bir türlü bulamadım. 1994 diyen site var, 95, 97 falan diyen site var. O yüzden tarih hakkında bir şey söyleyemiyorum.

Hakkında çok da yorum yapamayacağım bir dizi. Ufacık bir çocukken izlerdim bunu. Ve izleyen birisinin şu an hatırlamama ihtimali olduğunu düşünmüyorum zaten. O evinin penceresinden dünyayı anlamlandırmaya çalışan, bilgeç tavırlarıyla sürekli abisinden ve babasından dayak yiyen ev kızı Sıdıka’yı kim unutabilir ki?

Jeneriği koymazsak olmaz, gerçekten çok hoş bir jeneriğe da sahipti: Tıklayın :)

 

1- 7 Numara:

Benim için unutulması en zor dizi sanırım budur. 2000-2003 arasında yayınlanan, evini pansiyon gibi kullanan bir çiftin, pansiyonerlerini çocukları gibi görmeye başlamasıyla gelişen hoş bir hikayeyi anlatıyordu.

Ne söylesem bilemiyorum bu dizi hakkında. Vahit emmi, Zeliha, koçlar, pülüçler. Ne bileyim, gerçekten hoş bir diziydi diyebiliyorum şu an sadece. Siz de hatırlıyorsunuzdur herhalde galiba sanırsam. :P

Jeneriğini koymayı da çok istedim ama hiç bir yerde sadece jeneriği içeren bir videoyu bulamadım. Sağlık olsun. :)

 

 

Evet, benim ilk 7 listem bu. Tabi ki de sizin aklınızda olan bir çok eski dizi vardır, bu listede olması size göre daha mantıklı gelen diziler illa ki olacaktır. Ama ben geçmişe dönüp bakınca aklıma gelen ilk diziler bunlar oldu. :)

 

KınıX

This article has 8 comments

  1. Sevgili Sapığın =)

    Uuuur 7 numara benimde favorimdir.

  2. Çado

    Bugün ruhsar’ı yazabiliyorsan şanslısın. Bundan 10-20 yıl sonra çocuklarımız unutulmayan dizilere selena’yı, sihirli annem’i yazıcak :D

  3. KınıX

    Yok olm, 10-20 yıl sonra bile bu listedekiler “Unutulmayanlar” listesinde olacaktır. :D

    O diziler muhtemelen 6-7 yıl sonra unutulur ama. :D

  4. Gizem

    Ayrılsak da beraberiz favorimdir. Bir de ruhsar hariç diğerlerini bilmiyorum :)

  5. KınıX

    Zaten geri kalanların çoğu yayınlanırken sen 3-4 yaşındaydın. Normal hatırlamaman. :D

  6. runarch

    Bizimkiler, Ayrılsak da Beraberiz ve Sıdıka haricindekilerin müptelasıydım. Hele 7 numara bambaşka.

  7. damlaçikolatalıkurabiye

    ” ruhuma sağlık ruhsarcığım ölmemiş elalem utansın o beni terketmemiş gel şöyle otur ruhsar yanı yanı başımaa göğsünü dinlee hayal gerçek yan yana dırırırm” :D unutmamışım :D

  8. cenk

    Mahallenin Muhtarları,İz Peşinde (Türkiye’nin ilk polisiye dizisi), Baskül ailesi, Çılgın Bediş, Çiçek taksi, Çarli iş başında ve daha niceleri :)

Leave a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir